Galvojant apie verslą, pirmiausia reikia kreipti dėmesį ne į aplinkinius, lėšų kiekį ar kitus veiksnius, bet pradėti nuo savęs, įsitikinusi Lietuvos centrinės kredito unijos (LCKU) pardavimų vadovė Vitalija Bublytė. Kauno technologijos universiteto (KTU) profesorius dr. Vytautas Snieška priduria – svarbu ne tik turėti tinkamą verslo idėją, ją apsaugoti nuo kopijavimo, bet ir sugebėti užsitikrinti konkurencinį pranašumą rinkoje. 

„Viešojoje erdvėje mirgėte mirga daug pamokančių straipsnių, todėl atrodo, jog viskas taip paprasta, kaip pasakoje „Lydekai paliepus, man panorėjus“. Tačiau iš tiesų yra kitaip“, – teigia LCKU pardavimų vadovė V. Bublytė.

Pirminės idėjos trapumas

Pasak V. Bublytės, netrūksta tvirtinančių, kad norint pradėti verslą, pirmiausia reikia turėti idėją. „Kiekvienas greičiausiai taip ir pagalvos: aš taip pat turiu daug minčių – bet kas man iš to, jeigu randu tūkstantį priežasčių, dėl kurių savo verslo pradėti negaliu. Tad ko gi imtis, kokia ta pradžia?“, – dažno asmens galvoje kylančius klausimus įvardijo ekspertė.

KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto Ekonomikos katedros profesoriaus dr. V. Snieškos teigimu, atsiradus idėjai, svarbu pasistengti ją apsaugoti nuo galimo kopijavimo. Konkurencija gali būti tiek geras, tiek blogas dalykas – kartais ji padeda susikaupti, kartais gali padaryti žalos. Taigi, pradiniame etape idėja yra nesaugi.

„Kartais verslininkas turi išskirtinių gebėjimų tam tikroje srityje. Tai – jau didelis konkurencinis pranašumas, kurį sunku nukopijuoti, ir kuris gali nuvesti iki labai stambaus verslo“, – mintimis dalijosi profesorius.

„Akivaizdžiai vertingos idėjos paprastai nesimėto, bet, žinoma, jei eidamas gatve pastebi begulinčius pinigus – kodėl gi nepakėlus ir neužsidirbus,– šypsodamas pridūrė V. Snieška. – Tačiau dažnu atveju reikia žinoti, kaip elgtis su turima idėja: kaip ją apsaugoti, išplėtoti ir tobulinti“.

Sėkmės formulę reikia susikurti pačiam

V. Bublytė įsitikinusi, kad norint pradėti įgyvendinti turimą idėją, pirmiausia reikia pradėti nuo savęs.

„Juk čia ir dabar esu aš – su savo gyvenimo filosofija, su savo protu ir kūnu, – atkreipė dėmesį V. Bublytė. – Prisiminiau knygoje skaitytą legendą apie pavargusį keliautoją, kuris, kopdamas kalnų takeliu, aukštai Himalajuose sutiko senolį išminčių. Keliautojas jo paklausė, kaip rasti kelią, vedantį į viršūnę – jo kelionės tikslą. Senolis akimirką pagalvojo, o tuomet atsakė: „Turi būti tikras, kad kiekvienas tavo mažas žingsnelis veda į viršūnę – ir ją pasieksi“. Tad susikurkite savo sėkmės formulę, nes jūs esate čia ir dabar. Mažais žingsneliais judėkite į priekį, kadangi kiekvienas žingsnelis veda į jūsų užsibrėžtą tikslą – ir pasieksite tai, ko trokštate“.

Idėja yra. Kas toliau?

Vienas lauke – ne karys, todėl, anot V. Snieškos, labai svarbu gera komanda, kuri pasižymėtų kūrybingumu ir entuziazmu siekiant bendro tikslo.

Kolektyvo formavimas kelia didžiulę atsakomybę vadovui ir reikalauja iš jo tam tikro elgesio – darbuotojus reikia motyvuoti, ir ne tik algos dydžiu, bet ir karjeros perspektyva, saugumo garantijomis, asmeniniu vadovo pavyzdžiu.

„Pavaldiniai turi žinoti, kad jų pastangos kuriant firmos klestėjimą tikrai bus atlygintos, – teigia ekonomikos dėstytojas. – Neetiškumas versle labai greitai atsirūgsta“.

Kaip plėtoti savo verslą, priklauso nuo pasirinktos veiklos srities. Bet kuriuo atveju, labai svarbi pasirinkta rinkodaros strategija. Reklama, skirta masiniam vartotojui, daug kainuoja, bet, net būdama įkyri, ji duoda rezultatą. Lygiai taip pat pranašumą gali teikti ir tiesioginis kontaktas su klientu.

Veikti – kitaip nei konkurentai

Bet kokiu atveju, sėkmė aplanko tuomet, kai teikiama paslauga yra geresnė nei rinkos analogų. „Kitais žodžiais tariant – jei savo rinkoje esi arti tobulumo, daug didesnė tikimybė, kad sėkmė neaplenks“, – įsitikinęs V. Snieška.

Pasak profesoriaus, puikus to pavyzdys – JAV milijardierius Richardas Bransonas: supratęs, kad gali padaryti geriau nei kiti, pripildytoje oro skrydžių rinkoje vyras įkūrė dar vieną aviakompaniją „Virgin Atlantic Airways“ ir būtent gebėjimas veiklą išplėtoti kitaip, unikaliai, jam padėjo pasiekti sėkmę.

V. Bublytė pridūrė, kad patys sėkmingiausi verslininkai neretai geba įvardyti bent 10 svarbiausių sėkmę nulėmusių įpročių.

„Pradėkite kurti jau dabar ir gal po keliolikos metų jūs patys su pradedančiais verslininkais dalinsitės savo, kaip sėkmingiausio verslininko, filosofija bei įpročiais, atvedusiais jus į verslo viršūnę. Na, o paprastais žodžiais tariant, reikėtų laikytis modelio: būti – daryti – turėti. Ir jokiu būdu ne atvirkščiai. Pabandykite – tai tikrai veikia“, – sakė moteris.

Šaltinis: http://lku.lt/2014/11/03/kaip-maza-versla-isauginti-i-dideli/